per compartir reflexions, pensaments, teories, sensacions, sentiments, dubtes, creacions... al voltant de l'apassionant món del llenguatge humà i de les llengües.

dilluns, 8 de novembre de 2010

hemisferi dret vs esquerre

Em va agradar el comentar que fa la protagonista del llibre El hombre de tu vida, d'Emily Giffin, que és fotògrafa quan vol dir com se sent d'admirada vers una altra persona, que és científica.


-¿Qué hace? -pregunto-. Como profesión.
-Es científica -contesta-. Investigadora médica en Columbia... Estudia las arritmias cardíacas.
-Uau -digo, impresionada tal como creo que todas las personas que funcionan con la parte derecha del cerebro se sienten ante las que lo hacen con la parte izquierda, y vicerversa.

Defineix molt bé com em sento jo, però al revés. Jo considero que sóc una persona “científica”, en el sentit del meu cap analític i organitzat, és a dir, persona que utilitza més l'hemisferi esquerre. I com m'al·lucina la creativitat de les persones, artistes, escriptors, persones del món del cinema, dibuixants, músics... Aquest talent que sembla ser que està en la gent que té més desenvolupat l'hemisferi dret.