per compartir reflexions, pensaments, teories, sensacions, sentiments, dubtes, creacions... al voltant de l'apassionant món del llenguatge humà i de les llengües.

dilluns, 29 d’octubre de 2012

vespre de cacera

Ahir vaig sortir a caçar! Feia molt temps que no hi anava. Ahir era el dia que havíem canviat l'hora (la matinada anterior) i a quarts de set ja era fosc. A més, el canvi de temps s'havia apoderat del territori i feia fred; ni recordava el que era sentir-ne, de tants mesos de l'última vegada. Semblava que ensumava algunes olors de fums de xemeneia, tot i que a la ciutat no és gaire freqüent sentir-les, tan tardorenques i muntanyenques. Però sí, m'envoltaven totes aquestes sensacions. Heu llegit bé: ciutat i caçar. La caçadora ortotipogràfica tornava a la càrrega! De la darrera cacera en feia quasi dos anys! Estava frisosa de veure quant podria omplir el meu cistell! I sí, no vaig tornar a casa amb les mans buides. Les troballes que vaig fer van ser: una barregeta de paraules en català i un bolet castellà pel mig; un accentet tancat sobre d'una a; un espai entre l'apòstrof d'una d i la paraula que acompanya; un plural femení que vaig deixar al seu lloc de tan verinós que era! (xixonencas és una espècie letal!). Aquesta nit en faré una truiteta o un remenat, encara no ho he decidit. Apa, bon profit!

 

(fotos fetes en el meu passeig per Gràcia diumenge a la tarda, excepte la de l'orxateria Sirvent).